fredag 27 mars 2015

Men alltså jag kan ju inte låta bli

Jag har lovat mig själv att aldrig aldrig mer kommentera politik på facebook. Men ändå sitter jag här och skriver. Hånar medelklassen. All denna uppståndelse kring skattehöjningarna. It fucking kills me. Övre medelklassen gråter som förorättade barn över att staten inte vill finansiera deras byggen och deras städhjälp. Och oj vi måste betala 50 spänn extra/månad för vår bensin. Så. synd. det. är. om. oss. Här sitter jag i min fina villa, dricker dyrt vin, kör stor bil, äter oxfile till söndagsmiddan och tycker synd om mig själv. MEN MÅNGA VITA JOBB KOMMER BLI SVARTA. Heter det. Varför? JO FÖR ATT DU ANLITAR SVARTJOBBARE. Om du vill ha vita jobb inom byggbranschen, betala vita arbeten. Pucko. Om du vill ha vit städhjälp, BETALA VIT STÄDHJÄLP. Eller städa själv istället för att utnyttja en annan KVINNA för att städa ditt skit. Alltså. Liberaler. När ska ni bli upprörda över alla kvinnojourer som går på knäna? När ska ni bli upprörda över alla arbetslösa som lever på existensminimum? När ska ni bli upprörda över de låga lönerna i kvinnodominerade yrken? När ska ni bli upprörda över de riktiga orättvisorna i samhället?  Jag väntar med spänning. Väntar och väntar. Men nej. Det enda som upprör är att vår socialdemokratiska regering försöker rädda vår välfärd och att en klok kvinna säger som det är om kvinnors situation i vissa länder. Att inte få exportera vapen till en diktatur är mer upprörande än de kvinnor och flickor som förtrycks i det landet. Som gifts bort som småbarn och som inte har nåt människovärde alls.

Tänk dig om det var din dotter som blev bortgift till en gammal äcklig gubbe? Tänk på det när du klagar på Margot eller gråter över att du ska behöva betala lite lite mer för att bygga om ditt jävla kök för 10 gången, bara för att det nu är inne med 50-tals-stil.

Jag är så arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.