söndag 29 mars 2015

Bandit - vi spelar vad vi vill

Det finns en radiokanal. Bandit Rock heter den. Det är den manliga kanalen. Deras slogan är "vi spelar vad vi vill". Jag gissar att deras touch är att de minsann inte anpassar sig till PK-Sveriges "vänsterfeministiska agenda". Denna kanal har bara män som programledare. Män som spelar vad de vill och säger vad de vill. Jag kan säga att jag avskyr den kanalen. Vilket är jävligt synd för rock är en favoritgenre för mig. En gång satt jag i bilen och hade Bandit på. Där var en man som pratade, så klart. Jag kom in mitt i nåt program. Denne man skulle just till att svara på ett lyssnarmejl han fått där nån hade ifrågasatt hans tidigare uttalande där han kallat vissa kvinnor för "groggluder". Han svarade på kritiken genom att säga att han inte bara går omkring och kallar folk så utan att han pratade om kvinnor, som både han och hans vänner hade erfarenheten av, som låter killar bjuda på drinkar och när pengarna/bjudandet tar slut drar de. Detta beteende är förkastligt tyckte han. Dessa kvinnor, ansåg han, ÄR simpla "groggluder". Jag undrar vad han tycker dessa kvinnor ska göra istället för att dra? Förmodligen att dessa kvinnor ska ställa upp på lite rajraj under kjolen.

Jag skulle vilja ställa en fråga till den här radioprataren vad han kallar män som köper drinkarna åt dessa kvinnor? Grogg-torskar? För det är ju det de är! De köper drinkar för de hoppas på att få lite fitta i utbyte. De försöker alltså köpa sex med sprit. Rena och skära groggtorskar. Och att sälja sex är inte olagligt. Att köpa sex däremot är precis det.

När jag var tonåring kallades jag ibland för plåtluder. Detta baserat på att jag och mina vänner ibland hängde med äldre killar som hade bil som vi kunde åka runt och dricka öl med. Detta "intresse" föranledde förstås att jag och mina vänner blev plåtluder. Killarna kallades inte plåt-torskar. Men hade jag fått åka tillbaka till min tonårstid nu så hade jag förmodligen föreslagit denna epitet på killarna vi hängde med, till de som kallade oss så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.