lördag 11 april 2015

Uppoffringar

Jag satte in en kopparspiral för ett par veckor sen. Nu har jag haft mens i över en vecka som vägrar ta slut. Jag är dränerad på blod. Men vad gör man inte för det här gemensamma som ska utövas i en kärleksrelation? Om än mycket sällan... Min sambo kommenterade: "Intressant att du inte ens ifrågasatte det här, du kunde ju ha krävt att jag använder kondom..." Ja. Det kunde jag ju så klart. Men så tänkte jag inte. Jag tänkte att det är mitt ansvar att ta hand om din säd i min kropp på rätt sätt. Att skydda mig/oss från fler graviditeter. Mitt ansvar. Varför? Varför är det mitt ansvar? Så nu sitter jag här och förblöder. Borde ha krävt kondom. Fattar inte att de här normerna är så jävla svåra att göra sig av med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.