onsdag 18 maj 2016

Porr

Jag hyser ett visst hat för porr. Alltså i dess vanliga form. Den där klassiska förnedringsporren som så många män verkar ha ett gott öga till. Men jag tänkte en dag att jag skulle göra en liten undersökning. Finns det ngt som är "porr" eller snarare, erotik, som utgår ifrån kvinnors preferenser? Jag gillar ju att läsa böcker, så jag googlade lite och hittade snabbt en författarinna som kallar sig Clara Jonsson. Ngt slags pseudonym för en "känd" författarinna som skriver erotiska noveller "för kvinnor". För alla typer av kvinnor, heteros, homos och mittemellan. Sägs det. Fan va najs, tänkte jag. Det här måste vi läsa. Så jag beställde hem ett par av hennes omtalade böcker och satte igång. Efter att ha läst ett par av böckerna är recensionen som följer:

Varenda novell, förutom typ 2 stycken, oavsett hur den börjar och vilken karaktär som beskrivs, avslutas med ngn form av manlig penetration. Alltså, oavsett om kvinnan i sig är lesbisk eller inte så får hon kuk till slut, eller drömmer om kuk. De kvinnor som inte är lesbiska, de avslutar gärna med lite analsex. Och jag undrar, är detta verkligen en författarinna? Eller är det kanske en man som har skrivit dessa noveller för att få in kvinnor på rätt spår så att säga? Jag känner inte igen mig i ngn av beskrivningarna och den utlovade "upphetsningen" uteblir. Analsex? Lesbiska kvinnor som plötsligt går igång på en svettig burdus gubbe? WTF är detta för ngt?

Finns det ingen bra erotik som verkligen utgår från kvinnor och är skriven för kvinnor? Ok att kuken kanske kan vara intressant för heterokvinnor, men för att vara en enligt utsago inkluderande skrift, så suger den verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.